ОСНОВНІ НАПРЯМИ
ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА-ОРГАНІЗАТОРА
1. Основні завдання та зміст діяльності педагога-організатора.
Пріоритетні напрями виховної роботи в національній школі і зміст та завдання педагога-організатора в їх реалізації.
Діяльність педагога-організатора по утвердженню в дитячих колективах принципів демократії, гуманізму, пріоритетності вселюдських цінностей.
Діяльність педагога-організатора з координації функціонування дитячих та юнацьких громадських організацій у школі та поза нею, наданню допомоги в організації їх роботи.
Співпраця педагога-організатора з органами учнівського самоврядування.
Надання допомоги в проведенні культурно-освітньої роботи в дитячих та юнацьких громадських організаціях, організація дозвілля та відпочинку дітей за місцем проживання.
Прилучення школярів до народних традицій, звичаїв, обрядів, свят.
Організація учнівських об’єднань і доброчинних заходів, спрямованих на виховання загальнолюдських цінностей.
Залучення дітей і підлітків до позаурочної і позашкільної роботи та за місцем проживання.
Робота з дітьми з нестандартною поведінкою.
Організація літнього відпочинку школярів, дозвілля молодших школярів.
Впровадження нових виховних технологій, інноваційних підходів до виховної роботи.
2. Наукові основи теорії та
методики виховання.
Впровадження сучасних технологій виховання в педагогічні діяльності.
Впровадження сучасних технологій виховання в педагогічні діяльності.
Моделі виховних систем нового типу.
Педагогічні інновації в зарубіжній теорії і практиці.
Використання в навчально-виховних закладах новітніх світових технологій з проблем виховання.
Завдання та пріоритетні напрями національного виховання у відповідності з державними національними програмами освіти.
Діяльність педколективів у створенні української національної системи виховання.
Діяльність педагога-організатора щодо реалізації концепції національного виховання.
Шляхи та засоби відродження народних традицій, звичаїв, обрядів.
3. Планування роботи
педагога-організатора.
- Основні вимоги до плану:
доцільність форм і методів,
забезпеченпослідовності,
систематичності і наступності у вихованні,
реальність та узгодженість у
плануванні роботи.
Методика збору необхідної для планування інформації, відбір змісту. Форм і методів реалізації поставлених завдань.
Координація плану роботи педагога-організатора з планами дитячих організацій.
Особливості особистого тижневого планування педагога-організатора.
4. Наукова організація праці педагога-організатора.
Зміст та сутність поняття наукова організація праці. Шляхи раціонального режиму дня педагога-організатора.
Оптимізація техніки особистої праці педагога-організатора.
Проектування методів і прийомів праці.
Удосконалення умов праці.
Методика визначення і оцінки ефективності організації праці педагога-організатора і її зв’язок з розвитком творчості педагога-організатора.
5. Теоретики-методологічні
принципи створення та організації діяльності дитячих і молодіжних громадських
організацій, рухів, об’єднань. Проблеми
та досвід їх функціонування.
- Основні закономірності розвитку дитячих та юнацьких громадських
організацій, рухів в умовах демократизації і гуманізації сучасного
суспільства.
Мотиви формування дитячих і юнацьких в Україні та в області; мета, завдання, програмні орієнтири та характер їх діяльності; структура, традиції, символи та ритуали.
Стимулювання активності та самодіяльності дитячих та юнацьких громадських організацій.
Діяльність педагога-організатора з координації виховних впливів школи і дитячих та юнацьких громадських організацій; забезпечення їх життєдіяльності .
Проблеми та досвід функціонування дитячих та юнацьких організацій.
6. Демократизація та гуманізація
шкільного життя. Діяльність педагога-організатора у залученні школярів до
активного організаторського шкільного життя.
Прогнозування розвитку учнівського колективу.
Визначення виховної мети і завдань учнівського самоврядування.
Планування та розробка основних напрямів діяльності учнівського самоврядування.
Організація, збір та узагальнення пропозицій учнів, учителів та батьків щодо перспектив роботи учнівського колективу у визначенні змісту позаурочної діяльності учнів.
Планування гурткової та клубної роботи за інтересами, загально шкільних заходів, змісту роботи з питань організації учнівського колективу.
7. Співпраця
педагога-організатора з батьківською громадськістю.
.Засади, принципи та підходи до співпраці
педагога-організатора з батьківською громадськістю в системі національного
виховання учнівської молоді.
Форми та засоби співпраці педагога-організатора з батьками у залученні дітей в дитячі об’єднання та організми забезпечення їх функціонування.
Засоби координації виховних впливів педагога-організатора з батьківською громадськістю.
Методика співпраці педагога-організатора з батьківською громадськістю.
Співпраці педагога-організатора з батьками, дітей, схильних до правопорушень.
Резерви удосконалення співпраці педагога-організатора з батьківською громадськістю.
8. Концепція естетичного виховання школярів. Роль педагога-
організатора в її реалізації.
Місце і роль естетичного виховання в системі національного виховання.
Естетичне виховання і формування духовності школярів.
Засоби прилучення школярів до надбань світової та вітчизняної культури.
Мета і зміст естетичного виховання учнівської молоді.
Нові підходи до естетичного виховання .
Принципи естетичного виховання, засоби їх реалізації.
Форми та види естетичного виховання, засоби формування у школярів естетичної культури, смаків і почуттів.
Місце і роль в цьому процесі педагога-організатора.
9. Організація ігрової діяльності
школярів.
- Значення гри в житті дитини.
Зміст та структура ігор.
Види ігрової діяльності.
Пізнавальні та інтелектуальні ігри, творчі та рольові, рухливі та спортивні.
Форми ігрової діяльності.
Народні ігри, ігри-вікторини, ігри на місцевості, вечір ігор та сюрпризів, веселі старти.
Вимоги до підготовки та проведення ігор.
Врахування вікових особливостей дітей в організації ігрової діяльності.
Ігри в приміщенні, музичні ігри під час масовок.
Рухливі ігри на повітрі.
10. Організація краєзнавчої пошукової роботи. Організаторська діяльність педагога-організатора з краєзнавства.
Формування національної свідомості та самосвідомості учнівської молоді засобами краєзнавства, прилучення школярів до історії та культури рідного народу, його традицій у мистецтві, побуті, звичаях, національному одязі і художніх ремеслах.
Наукова і науково-дослідницька колективна та індивідуальна роботи з архівними краєзнавчими матеріалами.
Спільна діяльність педагога-організатора з вчителями та батьками з організації краєзнавчої пошукової роботи.
Напрямки краєзнавчої пошукової роботи.
Збір матеріалів, їх класифікація та обробка.
Форми активнотворчої краєзнавчої патріотичної діяльності, робота пошукових груп.
Краєзнавчо-пропагандистська діяльність у колективах ровесників, молодих школярів, населення мікрорайону школи.
11. Робота
педагога-організатора з дітьми з нестандартною поведінкою та профілактика
правопорушень серед неповнолітніх.
Місце і роль правовиховної роботи в системі національного виховання учнівської молоді.
Сутність вихованості, невихованості і важковиховуваності.
Чинники, що зумовлюють важковиховуваність дитини.
Педагогічний арсенал спілкування з такою категорією дітей.
Соціально-педагогічна підтримка дітей, схильних до правопорушень.
Форми, засоби та методи профілактики правопорушень серед неповнолітніх.
Антитютюнова та антиалкогольна пропаганда серед неповнолітніх.
Профілактика наркоманії серед учнівської молоді.
Індивідуальна робота з важкими підлітками.
12. Діяльність педагога-організатора у формуванні національної самосвідомості школярів, вихованні їх громадянських якостей.
Теоретичні і педагогічно-психологічні чинники формування національної свідомості школярів як основа становлення їх громадянської зрілості.
Самосвідомість у структурі особистості школяра.
Сутність, структура та функції самосвідомості.
Формування національного менталітету.
Вплив процесу національного державотворення та виховання у школярів патріотичних почуттів до рідної Вітчизни, народу.
Підвищення мовної культури школярів, оволодіння українською мовою, яка є державною.
Фундаментальні принципи формування рис громадянина України.
Пріоритетні напрями формування громадянської зрілості учнівської молоді.
Місце і роль в їх реалізації педагога-організатора.
13. Методика організації творчої діяльності школярів у позаурочний час.
Теоретично-методичні положення про засоби організації навчальної діяльності школярів.
Загальна характеристика методики організації позаурочної діяльності школярів.
Ознайомлення з досвідом роботи з питань організації навчальної діяльності школярів.
Проведення творчих справ навчально-пізнавального характеру в аудиторії.
Захист проекту трудової та спортивно-оздоровчої творчої справи. 14. Індивідуально-творча робота.
Розробка моделей планування роботи педагога-організатора, структури та змісту діяльності органів учнівського самоврядування.
Розробка моделей проведення колективних творчих справ, свят народознавчого характеру, інших форм організації дозвілля.
Вироблення рекомендацій.
Немає коментарів:
Дописати коментар