середа, 18 січня 2017 р.

Урок-поетична світлиця

Урок-поетична світлиця

Урок-поетична світлиця



 Тема: Поезія, що стала піснею
Мета: викликати захоплення силою та образністю поетичного слова Тараса Шевченка, вдосконалювати вміння виразно читати, зіставляти поетичне слово і вірші і музиці, виховувати інтерес до самостійного читання творів Кобзаря
Матеріал уроку. ( Савченко О.Я.: Підручн. для 4 кл.-К: Освіта.-2004.)
Обладнання: портрет Шевченка у рушнику, розгорнутий «Кобзар»,  цитати його творів, свічка. завдання для роботи в групах і парах, картки з індивідуальним завданням, проектор, комп’ютер, магнітофон,
Тип уроку: урок – поетична світлиця
Урок відповідає навчальній програмі Міністерства освіти і науки України з українського читання для 4 класу (авт. Савченко О.Я.)


Хід уроку
І. Організаційний момент 
1. Створення емоційного настрою уроку.
Вправа «Свічка»
- Я бажаю всім нам  отримати радість від творчості, адже ми працюватимемо у поетичній світлиці  і говоритимемо  про красу поетичного слова.
2.Вправа «Мої очікування»
- Сьогодні я чекаю..
- Моя душа прагне почути …
- Я хочу відчути тонкі струмені…
- Серце бажає …
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Асоціативний кущ
- Назвіть прізвища відомих українських поетів, з творами яких ми познайомилися на уроках читання.
 2. Мозковий штурм
- Послухайте  висловлення  і «запаліть» свічку біля прізвища того поета, творчості якого присвячений наш урок.
- Ще за життя його називали народним співцем, національним пророком…
- Він неповторне явище в історичному і культурному розвитку людства…
- Його картини є окрасою багатьох музеїв….
- Цілі покоління виховувались на його творчості…
- Майже у кожній родині є його збірка творів, відома всьому світові…
ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності
- Наш урок сьогодні присвячується геніальному синові українського народу Тарасу Шевченку. Його твори, а також твори інших письменників про поета, художника допоможуть більше дізнатися про його життєвий шлях, його творчість.
1. Вправа «Інтерв’ю: учень-учневі, учень вчителю, вчитель - учню»
- Що ви знаєте про творчість поета?
- Де народився Тарас Шевченко?
- Хто з письменників писав про поета?
- Який ваш улюблений вірш Кобзаря? Прочитайте.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Вправа «Асоціації»
Вчитель показує написані на картках слова( садок, поет, вишня, соловейко, вечір), а учні називають поняття, які виникли в уяві.
Висновок - здогад : поезія «Садок вишневий коло хати»
2. Читання поезії вчителем. Робота над віршем
- Які почуття виникли під час слухання вірша?
3. Самостійне читання вірша учнями. Перевірка сприйняття тексту
- Складіть ланцюжок ілюстрацій з перечитуванням рядків.
4. Робота над виразністю читання вірша
5. Слухання запису пісні «Реве та стогне Дніпр широкий…»
- Які почуття у вас виникли?
- Який характер мелодії?
- Назвіть вірші поета, які стали піснями
(«Заповіт», «Зацвіла в долині», «Думи мої, думи мої», «Садок вишневий коло хати», «Зоре моя вечірняя»)
6. Слухання твору.
- Зверніть на інтонацію вірша
7. Читання «буксиром» за вчителем.
8. Робота над виразністю читання вірша
- Що слід передати інтонацією, читаючи вірш?
9. Читання «хамелеон» - змінюючи інтонацію
10 Читання комбіноване – вголос-мовчки
11. Вибіркове читання
12. Вправа «Незакінчене речення»
Мені подобається вірш, тому що….
Фізкультхвилинка
13. Робота в парах.
Опрацювання додаткового тексту з довідника «120 розповідей про письменників» с.168. Перевірка виконаної роботи
14. Вправа «Карусель»
Перевір себе
- Коли і де народився Тарас Шевченко?
- Коли його викупили з кріпацтва?
- Коли було вперше видано «Кобзар»?
- Коли і де помер Тарас Шевченко?
- Де поховано поета?
- Які твори Тараса Шевченка стали піснями?
- Чи є у нашому краї місця, пов’язані з ім’ям Кобзаря?
Слайд-шоу Шевченко на Тернопіллі»
ІV. Підсумок уроку. Робота у групах
Завдання для роботи групи 1
- Складіть «Дерево життя і творчості Т.Г. Шевченка»
(у конверті – картки із датами)
9 березня 1814 року – народився Т.Г. Шевченко
22 квітня 1836 року – викуп із кріпацтва
1838 р. – вступив до академії мистецтв
1840р. – вийшов у світ «Кобзар»
1847 р.- арешт поета, заслання
1861 р. – видав для дітей України «Буквар»
10 березня 1861 р. – тарас Шевченко помер

Раз укриє тебе рясно
Зеленим покровом

Поглянув я на ягнята-
Не мої ягнята.

Аж страх погано
У тім хорошому селі…

Завдання для роботи групи 2
- Пронумеруйте рядки з творів
1. «Мені тринадцятий минало…»
2. І виріс я на чужині»
3. Ой, діброво – темний гаю»

Завдання для роботи групи 3

5





7


1














6




2



















3

































4





 - Розв’яжіть кросворд
1. Неначе сонце засіяло,
Неначе все на світі стало
Моє… лани, гаї, сади!..
І ми, жартуючи, погнали
Чужі ягнята до _____
2. Дивлюсь, аж світає,
Край неба палає,
Соловейко в темнім гаї
Сонце _____
3. Не називаю її раєм –
Тії хатиночки _____
4. Тече вода з-під явора
Яром на долину.
Пишається над водою
Червона _________
5. На панщині пшеницю жала,
Втомилася, не спочивать
Пішла в снопи, пошкандибала
Івана сина ________
6. Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають, ідучи ______
7. В лиху годину,
Якось недавно довелось
 мені заїхати в ______
XI.  Підсумки уроку. Рефлексія
- Складіть діалог – обмін враженнями від уроку
- Чи справдилися ваші очікування?

Немає коментарів:

Дописати коментар