вівторок, 3 лютого 2015 р.

Діагностична карта вчителя

ДІАГНОСТИЧНА КАРТА
Мета: діагностика професійної підготовленості вчителя
Прізвище, ім’я, по батькові          ____________________________________________________________________
Який предмет викладає                ____________________________________________________________________
Педагогічний стаж                         ____________________________________________________________________
Діагностичні блоки
Склад діагностичних блоків
Діагностичні параметри
Бали
1, 2, 3
Напрямки професійної підготовки вчителя
Зміст підготовки вчителя
Показники оцінки підготовленості
вчителя
Науково-теоретична підготовка
І. Знання теоретичних основ науки, предмета, що викладається
1. Орієнтація у меті і завданнях науки.
2. Володіння основними закономірностями науки.
3. Оперування науковою термінологією.
4. Орієнтація у виборі змісту навчання на підставі наукових даних, фактів, понять, законів.
5. Розуміння логіки науки.

II. Знання методів науки, предмета, що викладається
1. Орієнтація у різноманітності методів наукового пізнання.
2. Розуміння суті методів, що використовуються в науці.
3. Уявлення про можливість використання методів науки у процесі викладання предмета.

III. Знання історії розвитку науки, її сучасних досягнень
1. Орієнтація в історії наукових винаходів
2. Розуміння необхідності використання. історії розвитку науки, окремих фактів у процесі викладання предмета.
3. Володіння знаннями про сучасні досягнення науки.
4. Уявлення про роль і місце використання цих знань.

Психолого-педагогічна
підготовка
І. Знання психологічних особливостей
учнів
1. Орієнтація у психологічних особливостях школярів і необхідності їх обліку під час відбору змісту, форм і методів навчання.
2. Розуміння ролі психодіагностики у розвитку учнів.
3. Орієнтація в діагностичних методах оцінки розвитку різних сторін психіки особистості школяра.

II. Знання психологічних закономірностей навчання і розвитку школярів
1. Розуміння закономірностей пізнання.
2. Орієнтація в компонентах навчання, їх суті й логічному взаємозв’язку.
3. Розуміння психологічних основ навчання, виховання, розвитку особистості школярів різних вікових груп.

III. Знання теоретичних основ педагогіки
1. Розуміння цілей і задач педагогічних взаємодій із школярами у процесі їх навчання, виховання й розвитку.
2. Орієнтація у методах педагогічної діагностики рівня знань і вихованості учнів.
3. Уявлення про психологічний аспект уроків і характеристика уроків різного типу.
4. Орієнтація у класифікації методів навчання і характеристика кожного з них.


IV. Знання педагогічних технологій
1. Розуміння необхідності управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів і місця вчителя у цьому процесі.
2. Володіння прийомами планування і організації особистої праці і праці школяра.
3. Орієнтація у змісті контрольно-аналітичної діяльності учителя у процесі навчання учнів.
4. Володіння прийомами педагогічної техніки.

Методичні вміння
І. Знання змісту освіти учнів з навчального предмета
1. Уявлення ролі навчального предмета в системі навчання, виховання і розвитку школяра.
2. Розуміння мети і завдань навчання.
3. Орієнтація у навчальних планах і програмах предмета, що викладається.
4. Виділення провідних знань, умінь і навичок, які необхідно сформувати в учнів у процесі викладання навчального предмета.

II. Знання методів і прийомів навчання школярів
1. Розуміння адекватності методів і прийомів меті і змісту навчання.
2. Орієнтація у різноманітності і цільовому напрямку різних методів і прийомів навчання учнів.
3. Розуміння суті різних методів навчання школярів і специфіки їх використання у процесі викладання навчального предмета.

III. Знання форм організації навчання
школярів
1. Розуміння взаємного зв’язку змісту, форм і методів навчання.
2. Орієнтація у різноманітності і специфіці різних форм організації навчання школярів.
3. Орієнтація в нових формах організації навчання, їх суті й умовах успішного використання у викладанні.

IV. Знання засобів навчання школярів
1. Орієнтація у різноманітності, специфіці та умовах використання різних засобів навчання учнів.
2. Розуміння ролі і функцій засобів навчання в активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів і розвитку їх інтересу до навчального предмета, у розв’язанні інших педагогічних завдань.


Примітка: 1 бал – початковий рівень; 2 бали – середній рівень; 3 бали – високий рівень.

BD21315_ 




ДІАГНОСТИЧНА КАРТА ВЧИТЕЛЯ
Мета: визначити рівень теоретичних і практичних знань, умінь і навичок для особистісно орієнтованого підходу у плануванні роботи з підвищення кваліфікаційного рівня педагогічних працівників
Прізвище, ім’я, по батькові_________________________________________________________
Який предмет викладає    __________________________________________________________
Педагогічний стаж             __________________________________________________________
Теоретичні знання, професійні уміння
і навички вчителя
Володію
Воло
дію частко
во
Не
воло
дію
Мотивація навчальної діяльності учнів



Формування загальнонавчальних умінь і навичок



Здійснення міжпредметних зв’язків



Розвиток логічного мислення



Диференційований і індивідуальний підхід до учнів



Організація самостійної роботи, роботи з книгою



Використання ТЗН, наочних посібників



Використання краєзнавчого матеріалу



Попередження перевантаження учнів



Використання ігрових елементів



Застосування методів самоконтролю



Опитування учнів, контроль за якістю знань



Вибір оптимальних методів навчання



Використання дидактичного матеріалу



Впровадження тематичного обліку знань і критеріїв їх оцінки



Розвиток пізнавальної активності учнів



Формування наукового світогляду



Комплексний підхід у виховній роботі на уроці



Профорієнтаційна робота на уроці



Робота з розвитку здібностей учнів



Емоційність та психологічний комфорт уроку



Використання інноваційних технологій



Використання інтерактивних методів навчання



Використання методів особистісно орієнтованого навчання



Позакласна робота з предмета.



Організація робочого місця, НОП



Використання перспективного педагогічного досвіду



Уміння зробити самоаналіз уроку




Уміння забезпечити працездатність і дисципліну протягом уроку



Бажання займатися науково-дослідницькою роботою



Яка форма методичної роботи для вас найбільш прийнятна




BD21315_ 






                                                            ДІАГНОСТИЧНА КАРТА ВЧИТЕЛЯ
Мета: виявлення рівня методичної підготовки вчителя
Прізвище, ім’я, по батькові_________________         ___________________
Який предмет викладає____________________        ___________________
Педагогічний стаж        ________________________________________
Чи володієте Ви певними уміннями?
(поставте знак + або –)

№з/п
Методичні вміння вчителя
+
1.
Проведення нестандартних уроків


2.
Проведення інтегрованих уроків


3.
Робота з розвитку мовлення


4.
Використання ТЗН на уроках


5.
Розв’язування проблемних ситуацій


6.
Диференційований підхід до навчання


7.
Індивідуальна робота з учнями.


8.
Організація самостійної роботи на уроці


9.
Організація ігрових ситуацій на уроці


10.
Виховна робота на уроці


11.
Організація перевірки домашніх завдань


12.
Організація роботи зі здібними учнями


13.
Організація роботи з невстигаючими


14.
Проведення практичних робіт


15.
Система обліку прогалин у знаннях учнів


16.
Робота щодо впровадження елементів досвіду колег


17.
Робота з розвитку творчих здібностей учнів


18.
Проведення уроків тематичного оцінювання знань


19.
Проведення корекційної роботи


20.
Впровадження інноваційних технологій


21.
Використання інтерактивних методів навчання


22.
Використання методів і прийомів особистісно орієнтованого навчання


23.
Уміння робити самоаналіз уроку


24.
Робота з батьками


25.
Уміння провести батьківські збори


26.
Робота з неблагополучними сім’ями


27.
Виховання бережливого ставлення до шкільного майна


28.
Уміння проводити психолого-педагогічні спостереження


29.
Організація учнівського самоврядування


30.
Забезпечення єдності вимог школи і сім’ї



BD21315_                                                                      
ДІАГНОСТИЧНА КАРТА ВЧИТЕЛЯ
Мета: виявлення утруднень педагогічних  працівників при організації методичної діяльності
Прізвище, ім’я, по батькові_____________________________________________________
Який предмет викладає    _____________________________________________________
Педагогічний стаж             _____________________________________________________
Види методичної діяльності
Самооцінка вчителя
Відчуваю утруднення
Володію питан
ням
Можу допомог
ти колегам
1. Цільовий компонент



Визначення мети уроку



Визначення мети позакласного заходу



Визначення мети планування



Визначення мети будь-якої діяльності



2. Змістовий компонент



Засвоєння ідей і понять науки (у рамках предмета, що викладається)



Оволодіння змістом підручника



Оволодіння новітніми методичними прийомами, технологіями



Оволодіння передовим досвідом навчання



Робота з літературою за спеціальністю



Робота з літературою з методики



3. Проектований компонент



Розподіл матеріалу теми за уроками



Складання плану, конспекту уроку



Підбір теоретичного матеріалу до уроку



Підбір системи задач і вправ



Підбір діагностичного матеріалу



Вибір форм і методів навчання



Вибір структури уроку



4. Організаційний компонент



Постановка мети уроку і забезпечення сприйняття її учнями



Організація сприйняття того, що вивчається



Організація осмислення навчальної інформації



Організація закріплення і застосування на практиці отриманих знань



Організація власної діяльності на уроці



Організація колективної діяльності на уроці



Поєднання індивідуальної і групової діяльності учнів



Підтримання необхідного темпу уроку



Організація індивідуально-диференційованого підходу до учнів



Використання елементів проблемного навчання:
створення проблемної ситуації;
висування гіпотези;
логічний доказ її



Навчання учнів:
прийомам планування;
самоконтролю;
прийомам скорочення записів;
раціональній витраті часу;
умінням висловлювати свою думку;
прищеплення навчальних навичок, специфічних для даного предмета



Володіння методикою проведення навчальних занять:
перевірка підсумків попередньої роботи;
презентація нового матеріалу;
практика під керівництвом учителя;
незалежна самостійна практика учнів;
самоконтроль і самооцінка результатів роботи;
узагальнення навчального матеріалу;
визначення домашнього завдання;
підбиття підсумків заняття



5. Контрольно-оціночний компонент



Визначення з кожної теми обов’язкового для учнів обсягу знань, умінь та навичок відповідно до рівнів навчальних досягнень



Структурування завдань для тематичної атестації



Застосування критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів



Визначення форми проведення тематичної атестації




Методика проведення різних форм тематичної атестації



Обґрунтування виставлених оцінок



Дотримання такту при виставленні оцінок



Організація корекційної роботи за результатами тематичної атестації



Форми проведення повторної атестації



Самоконтроль




BD21315_ 









Самооцінка вчителем власної навчально-виховної діяльності

Прізвище, ім’я, по батькові ___________________________
Фах ______________________________________________
п/п
Назва діяльності
Здійснюється
Успішно
Задовільно
Потребує
допомоги
1
Розвиток загальних компетенцій учнів



2
Знання типів і структури уроків



3
Комплексне планування мети і завдань уроків, відповідно до сучасних вимог



4
Актуалізація опорних знань учнів



5
Мотивація навчальної діяльності



6
Формування і розвиток навиків пізнавальної діяльності учнів, навичок самостійного оволодіння знаннями



7
Узагальнення і систематизація навчальних компетенцій учнів



8
Здійснення інтегративних зв’язків



9
Диференційований і індивідуальний підхід до учнів

.....

10
Реалізація особистісно-орієнтовного навчання як основи нових педагогічних систем навчання



11
Організація колективних форм навчальної діяльності



12
Володіння методикою проведення різних форм тематичної атестації навчальних досягнень учнів.



13
Використання методів самоаналізу взаємоконтролю



14
Сприяння самореалізації особистості учня



15
Використання ТЗН, наочності



16
Використання методів розвиваючого навчання



17
Інформаційна насиченість уроку, зв’язок з життям



18
Врахування вікових та психологічних особливостей учнів



19
Виховні компоненти уроку



20
Позакласна робота з предмета




BD21315_ 

BD21315_ 


Самотест «Шляхи розвитку»

1. У мене часто з’являється бажання більше знати про себе.
2. Я вважаю, що в мене немає потреби в чомусь змінюватись.
3. Я впевнений у своїх силах.
4. Я вірю, що всі мої плани здійсняться.
5. У мене немає бажання знати свої плюси та мінуси.
6. У моїх планах я найчастіше сподіваюсь на щасливий випадок, ніж на себе.
7. Я хочу краще та більш ефективно працювати.
8. Я вмію примусити себе змінитися, коли це потрібно.     
9. Мої невдачі частіше пов’язані з невмінням працювати.
10. Я цікавлюся думкою інших про мої якості та можливості.
11. Мені важко самостійно домогтися того, що задумано.
12. У будь-якій справі я не боюся невдач та помилок.
13. Мої якості та вміння відповідають вимогам моєї професії.
14. Обставини сильніші за мене, навіть якщо я дуже бажаю щось змінити.

Ключ до обробки результатів:
1+, 2-, 3+, 4+, 5-, 6-, 7+, 8+, 9+, 10+, 11-, 12+, 13-, 14-
Аналіз результатів. Для визначення величини готовності пізнати себе (ГПС) потрібно підрахувати кількість збігів відповідей на самотест з ключем за твердженнями 1, 2, 5, 7, 9, 10, 13. Максимальне значення величини ГПС дорівнює 7 балів. Так само визначається готовність самовдосконалюватися (ГС). Підраховуємо кількість збігів затвердженнями 3, 4, 6, 8, 11, 12, 14. Максимальне значення ГС дорівнює 7 балам.
За одержаними значеннями ГПС та ГС отримуємо місцезнаходження на координатній площині індивідуальних показників.
За результатами тесту в методичну роботу можуть бути внесені корективи щодо стимулювання потреб пізнавати себе і самовдосконалюватися.

BD21315_ 




Діагностика сформованості проектувальних умінь вчителя

Визначається рівень проектувальних умінь вчителя як середнє арифметичне самооцінки вчителя та експертної оцінки за балами: 1; 2; 3.
Категорія відповідних умінь
Самооцінка
Експертна
оцінка
1.
Уміння підводити учнів до протиріччя у вивченні певного поняття чи явища.


2.
Уміння організувати самостійну роботу учнів при знаходженні рішення проблеми.


3.
Уміння висувати гіпотези вирішення визначеної проблеми.


4.
Уміння бачити різні шляхи вирішення певної проблеми.


5.
Уміння стимулювати інтерес, активність, мислення учнів.


6.
Уміння сформулювати проблемні завдання.


7.
Уміння застосовувати науково-дослідницький метод у своїй діяльності.


8.
Уміння проводити експеримент.


9.
Уміння застосовувати нові інформаційні технології.


10.
Уміння моделювати активну діяльність учнів.


11.
Уміння прогнозувати зміни стану навчальних досягнень учнів.


12.
Уміння вибирати адекватну модель навчання.


13.
Уміння проектувати план навчальної діяльності.


14.
Уміння організовувати роботу груп.


15.
Уміння аналізувати свої стереотипи та змінювати їх.



Обробка результатів:
• низький рівень – 16 – 24 бали;
• середній рівень – 25 – 32 бали;
• достатній рівень – 33 – 40 балів;
• високий рівень – 41 – 48 балів.

BD21315_ 





Немає коментарів:

Дописати коментар