ДІАГНОСТИЧНА КАРТА
Мета: діагностика професійної підготовленості
вчителя
Прізвище, ім’я,
по батькові ____________________________________________________________________
Який предмет
викладає ____________________________________________________________________
Педагогічний стаж ____________________________________________________________________
Діагностичні блоки
|
Склад діагностичних блоків
|
Діагностичні параметри
|
Бали
1, 2, 3
|
Напрямки професійної підготовки вчителя
|
Зміст підготовки вчителя
|
Показники оцінки підготовленості
вчителя
|
|
Науково-теоретична
підготовка
|
І. Знання теоретичних
основ науки, предмета, що викладається
|
1. Орієнтація у меті і
завданнях науки.
2. Володіння основними закономірностями науки.
3. Оперування науковою термінологією.
4. Орієнтація у виборі змісту навчання на підставі наукових
даних, фактів, понять, законів.
5. Розуміння логіки науки.
|
|
II. Знання методів науки,
предмета, що викладається
|
1. Орієнтація у різноманітності методів наукового пізнання.
2. Розуміння суті методів, що використовуються в науці.
3. Уявлення про можливість використання методів науки у
процесі викладання предмета.
|
|
|
III. Знання історії розвитку науки, її сучасних
досягнень
|
1. Орієнтація в історії наукових винаходів
2. Розуміння необхідності використання. історії розвитку
науки, окремих фактів у процесі викладання предмета.
3. Володіння знаннями про сучасні досягнення науки.
4. Уявлення про роль і місце використання цих знань.
|
|
|
Психолого-педагогічна
підготовка
|
І. Знання психологічних особливостей
учнів
|
1. Орієнтація у психологічних особливостях школярів і
необхідності їх обліку під час відбору змісту, форм і методів навчання.
2. Розуміння ролі психодіагностики у розвитку учнів.
3. Орієнтація в діагностичних методах оцінки розвитку
різних сторін психіки особистості школяра.
|
|
II. Знання
психологічних закономірностей навчання і розвитку школярів
|
1. Розуміння закономірностей пізнання.
2. Орієнтація в компонентах навчання, їх суті й логічному
взаємозв’язку.
3. Розуміння психологічних основ навчання, виховання,
розвитку особистості школярів різних вікових груп.
|
|
|
III. Знання теоретичних основ педагогіки
|
1. Розуміння цілей і задач педагогічних взаємодій із
школярами у процесі їх навчання, виховання й розвитку.
2. Орієнтація у методах педагогічної діагностики рівня
знань і вихованості учнів.
3. Уявлення про психологічний аспект уроків і
характеристика уроків різного типу.
4. Орієнтація у класифікації методів навчання і
характеристика кожного з них.
|
|
|
|
IV. Знання педагогічних технологій
|
1. Розуміння
необхідності управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів і місця
вчителя у цьому процесі.
2. Володіння прийомами
планування і організації особистої праці і праці школяра.
3. Орієнтація у змісті
контрольно-аналітичної діяльності учителя у процесі навчання учнів.
4. Володіння прийомами
педагогічної техніки.
|
|
Методичні
вміння
|
І. Знання змісту освіти
учнів з навчального предмета
|
1. Уявлення ролі
навчального предмета в системі навчання, виховання і розвитку школяра.
2. Розуміння мети і
завдань навчання.
3. Орієнтація у
навчальних планах і програмах предмета, що викладається.
4. Виділення провідних
знань, умінь і навичок, які необхідно сформувати в учнів у процесі викладання
навчального предмета.
|
|
II. Знання методів і прийомів навчання школярів
|
1. Розуміння
адекватності методів і прийомів меті і змісту навчання.
2. Орієнтація у
різноманітності і цільовому напрямку різних методів і прийомів навчання
учнів.
3. Розуміння суті
різних методів навчання школярів і специфіки їх використання у процесі
викладання навчального предмета.
|
|
|
III. Знання форм організації навчання
школярів
|
1. Розуміння взаємного
зв’язку змісту, форм і методів навчання.
2. Орієнтація у
різноманітності і специфіці різних форм організації навчання школярів.
3. Орієнтація в нових
формах організації навчання, їх суті й умовах успішного використання у
викладанні.
|
|
|
IV. Знання засобів навчання школярів
|
1. Орієнтація у
різноманітності, специфіці та умовах використання різних засобів навчання
учнів.
2. Розуміння ролі і
функцій засобів навчання в активізації навчально-пізнавальної діяльності
учнів і розвитку їх інтересу до навчального предмета, у розв’язанні інших
педагогічних завдань.
|
|
Примітка: 1 бал – початковий рівень; 2
бали – середній рівень; 3 бали –
високий рівень.
ДІАГНОСТИЧНА КАРТА
ВЧИТЕЛЯ
Мета: визначити рівень
теоретичних і практичних знань,
умінь і навичок для особистісно
орієнтованого підходу у плануванні роботи
з підвищення кваліфікаційного
рівня педагогічних працівників
Прізвище, ім’я,
по батькові_________________________________________________________
Який предмет
викладає __________________________________________________________
Педагогічний стаж __________________________________________________________
Теоретичні
знання, професійні уміння
і навички
вчителя
|
Володію
|
Воло
дію частко
во
|
Не
воло
дію
|
Мотивація навчальної
діяльності учнів
|
|
|
|
Формування
загальнонавчальних умінь і навичок
|
|
|
|
Здійснення
міжпредметних зв’язків
|
|
|
|
Розвиток логічного
мислення
|
|
|
|
Диференційований і
індивідуальний підхід до учнів
|
|
|
|
Організація самостійної
роботи, роботи з книгою
|
|
|
|
Використання ТЗН,
наочних посібників
|
|
|
|
Використання краєзнавчого
матеріалу
|
|
|
|
Попередження
перевантаження учнів
|
|
|
|
Використання ігрових
елементів
|
|
|
|
Застосування методів
самоконтролю
|
|
|
|
Опитування учнів,
контроль за якістю знань
|
|
|
|
Вибір оптимальних
методів навчання
|
|
|
|
Використання
дидактичного матеріалу
|
|
|
|
Впровадження
тематичного обліку знань і критеріїв їх оцінки
|
|
|
|
Розвиток пізнавальної
активності учнів
|
|
|
|
Формування наукового
світогляду
|
|
|
|
Комплексний підхід у
виховній роботі на уроці
|
|
|
|
Профорієнтаційна робота
на уроці
|
|
|
|
Робота з розвитку
здібностей учнів
|
|
|
|
Емоційність та
психологічний комфорт уроку
|
|
|
|
Використання
інноваційних технологій
|
|
|
|
Використання
інтерактивних методів навчання
|
|
|
|
Використання методів
особистісно орієнтованого навчання
|
|
|
|
Позакласна робота з
предмета.
|
|
|
|
Організація робочого
місця, НОП
|
|
|
|
Використання
перспективного педагогічного досвіду
|
|
|
|
Уміння зробити
самоаналіз уроку
|
|
|
|
Уміння забезпечити
працездатність і дисципліну протягом уроку
|
|
|
|
Бажання займатися
науково-дослідницькою роботою
|
|
|
|
Яка форма методичної
роботи для вас найбільш прийнятна
|
|
|
|
ДІАГНОСТИЧНА КАРТА
ВЧИТЕЛЯ
Мета: виявлення рівня методичної підготовки вчителя
Прізвище, ім’я, по
батькові_________________ ___________________
Який предмет
викладає____________________ ___________________
Педагогічний стаж ________________________________________
Чи
володієте Ви певними уміннями?
(поставте
знак + або –)
№з/п
|
Методичні вміння вчителя
|
+
|
–
|
1.
|
Проведення нестандартних уроків
|
|
|
2.
|
Проведення інтегрованих уроків
|
|
|
3.
|
Робота з розвитку мовлення
|
|
|
4.
|
Використання ТЗН на уроках
|
|
|
5.
|
Розв’язування проблемних ситуацій
|
|
|
6.
|
Диференційований підхід до навчання
|
|
|
7.
|
Індивідуальна робота з учнями.
|
|
|
8.
|
Організація самостійної роботи на
уроці
|
|
|
9.
|
Організація ігрових ситуацій на
уроці
|
|
|
10.
|
Виховна робота на уроці
|
|
|
11.
|
Організація перевірки домашніх
завдань
|
|
|
12.
|
Організація роботи зі здібними
учнями
|
|
|
13.
|
Організація роботи з невстигаючими
|
|
|
14.
|
Проведення практичних робіт
|
|
|
15.
|
Система обліку прогалин у знаннях учнів
|
|
|
16.
|
Робота щодо впровадження елементів досвіду колег
|
|
|
17.
|
Робота з розвитку творчих здібностей учнів
|
|
|
18.
|
Проведення уроків тематичного оцінювання знань
|
|
|
19.
|
Проведення корекційної роботи
|
|
|
20.
|
Впровадження інноваційних технологій
|
|
|
21.
|
Використання інтерактивних методів навчання
|
|
|
22.
|
Використання методів і прийомів особистісно орієнтованого
навчання
|
|
|
23.
|
Уміння робити самоаналіз уроку
|
|
|
24.
|
Робота з батьками
|
|
|
25.
|
Уміння провести батьківські збори
|
|
|
26.
|
Робота з неблагополучними сім’ями
|
|
|
27.
|
Виховання бережливого ставлення до шкільного майна
|
|
|
28.
|
Уміння проводити психолого-педагогічні спостереження
|
|
|
29.
|
Організація учнівського самоврядування
|
|
|
30.
|
Забезпечення єдності вимог школи і сім’ї
|
|
|
ДІАГНОСТИЧНА КАРТА
ВЧИТЕЛЯ
Мета: виявлення утруднень
педагогічних працівників при
організації методичної діяльності
Прізвище, ім’я,
по батькові_____________________________________________________
Який предмет
викладає _____________________________________________________
Педагогічний стаж _____________________________________________________
Види методичної
діяльності
|
Самооцінка вчителя
|
||
Відчуваю утруднення
|
Володію питан
ням
|
Можу допомог
ти колегам
|
|
1. Цільовий компонент
|
|
|
|
Визначення мети уроку
|
|
|
|
Визначення мети позакласного заходу
|
|
|
|
Визначення мети планування
|
|
|
|
Визначення мети будь-якої діяльності
|
|
|
|
2. Змістовий компонент
|
|
|
|
Засвоєння ідей і понять науки (у рамках предмета, що
викладається)
|
|
|
|
Оволодіння змістом підручника
|
|
|
|
Оволодіння новітніми методичними прийомами, технологіями
|
|
|
|
Оволодіння передовим досвідом навчання
|
|
|
|
Робота з літературою за спеціальністю
|
|
|
|
Робота з літературою з методики
|
|
|
|
3. Проектований компонент
|
|
|
|
Розподіл матеріалу теми за уроками
|
|
|
|
Складання плану,
конспекту уроку
|
|
|
|
Підбір теоретичного
матеріалу до уроку
|
|
|
|
Підбір системи задач і
вправ
|
|
|
|
Підбір діагностичного
матеріалу
|
|
|
|
Вибір форм і методів
навчання
|
|
|
|
Вибір структури уроку
|
|
|
|
4.
Організаційний компонент
|
|
|
|
Постановка мети уроку і
забезпечення сприйняття її учнями
|
|
|
|
Організація сприйняття
того, що вивчається
|
|
|
|
Організація осмислення
навчальної інформації
|
|
|
|
Організація закріплення
і застосування на практиці отриманих знань
|
|
|
|
Організація власної
діяльності на уроці
|
|
|
|
Організація колективної
діяльності на уроці
|
|
|
|
Поєднання
індивідуальної і групової діяльності учнів
|
|
|
|
Підтримання необхідного
темпу уроку
|
|
|
|
Організація
індивідуально-диференційованого підходу до учнів
|
|
|
|
Використання елементів
проблемного навчання:
створення проблемної
ситуації;
висування гіпотези;
логічний доказ її
|
|
|
|
Навчання учнів:
прийомам планування;
самоконтролю;
прийомам скорочення
записів;
раціональній витраті
часу;
умінням висловлювати
свою думку;
прищеплення навчальних
навичок, специфічних для даного предмета
|
|
|
|
Володіння методикою
проведення навчальних занять:
перевірка підсумків
попередньої роботи;
презентація нового
матеріалу;
практика під
керівництвом учителя;
незалежна самостійна
практика учнів;
самоконтроль і
самооцінка результатів роботи;
узагальнення
навчального матеріалу;
визначення домашнього
завдання;
підбиття підсумків
заняття
|
|
|
|
5.
Контрольно-оціночний компонент
|
|
|
|
Визначення з кожної
теми обов’язкового для учнів обсягу знань, умінь та навичок відповідно до
рівнів навчальних досягнень
|
|
|
|
Структурування завдань
для тематичної атестації
|
|
|
|
Застосування критеріїв
оцінювання навчальних досягнень учнів
|
|
|
|
Визначення форми
проведення тематичної атестації
|
|
|
|
Методика проведення
різних форм тематичної атестації
|
|
|
|
Обґрунтування
виставлених оцінок
|
|
|
|
Дотримання такту при
виставленні оцінок
|
|
|
|
Організація корекційної
роботи за результатами тематичної атестації
|
|
|
|
Форми проведення
повторної атестації
|
|
|
|
Самоконтроль
|
|
|
|
Самооцінка вчителем власної навчально-виховної
діяльності
Прізвище, ім’я, по батькові
___________________________
Фах
______________________________________________
№
п/п
|
Назва діяльності
|
Здійснюється
|
||
Успішно
|
Задовільно
|
Потребує
допомоги
|
||
1
|
Розвиток загальних
компетенцій учнів
|
|
|
|
2
|
Знання типів і структури
уроків
|
|
|
|
3
|
Комплексне планування
мети і завдань уроків, відповідно до сучасних вимог
|
|
|
|
4
|
Актуалізація опорних
знань учнів
|
|
|
|
5
|
Мотивація навчальної
діяльності
|
|
|
|
6
|
Формування і розвиток
навиків пізнавальної діяльності учнів, навичок самостійного оволодіння
знаннями
|
|
|
|
7
|
Узагальнення і
систематизація навчальних компетенцій учнів
|
|
|
|
8
|
Здійснення інтегративних
зв’язків
|
|
|
|
9
|
Диференційований і
індивідуальний підхід до учнів
|
|
.....
|
|
10
|
Реалізація
особистісно-орієнтовного навчання як основи нових педагогічних систем
навчання
|
|
|
|
11
|
Організація колективних
форм навчальної діяльності
|
|
|
|
12
|
Володіння методикою
проведення різних форм тематичної атестації навчальних досягнень учнів.
|
|
|
|
13
|
Використання методів
самоаналізу взаємоконтролю
|
|
|
|
14
|
Сприяння самореалізації
особистості учня
|
|
|
|
15
|
Використання ТЗН,
наочності
|
|
|
|
16
|
Використання методів
розвиваючого навчання
|
|
|
|
17
|
Інформаційна насиченість
уроку, зв’язок з життям
|
|
|
|
18
|
Врахування вікових та
психологічних особливостей учнів
|
|
|
|
19
|
Виховні компоненти уроку
|
|
|
|
20
|
Позакласна робота з
предмета
|
|
|
|
Самотест
«Шляхи розвитку»
1.
У мене часто з’являється бажання більше знати про себе.
2.
Я вважаю, що в мене немає потреби в чомусь змінюватись.
3.
Я впевнений у своїх силах.
4.
Я вірю, що всі мої плани здійсняться.
5. У мене немає бажання знати свої
плюси та мінуси.
6.
У моїх планах я найчастіше сподіваюсь на щасливий випадок, ніж на себе.
7.
Я хочу краще та більш ефективно працювати.
8.
Я вмію примусити себе змінитися, коли це потрібно.
9.
Мої невдачі частіше пов’язані з невмінням працювати.
10. Я цікавлюся думкою інших про мої
якості та можливості.
11.
Мені важко самостійно домогтися того, що задумано.
12.
У будь-якій справі я не боюся невдач та помилок.
13.
Мої якості та вміння відповідають вимогам моєї професії.
14.
Обставини сильніші за мене, навіть якщо я дуже бажаю щось змінити.
Ключ до обробки результатів:
1+, 2-, 3+, 4+,
5-, 6-, 7+, 8+, 9+, 10+, 11-, 12+, 13-, 14-
Аналіз результатів. Для визначення
величини готовності пізнати себе (ГПС) потрібно підрахувати кількість
збігів відповідей на самотест з ключем за твердженнями 1, 2, 5, 7, 9, 10, 13.
Максимальне значення величини ГПС дорівнює 7 балів. Так само визначається готовність
самовдосконалюватися (ГС). Підраховуємо кількість збігів затвердженнями 3,
4, 6, 8, 11, 12, 14. Максимальне значення ГС дорівнює 7 балам.
За одержаними
значеннями ГПС та ГС отримуємо місцезнаходження на координатній площині
індивідуальних показників.
За результатами
тесту в методичну роботу можуть бути внесені корективи щодо стимулювання потреб
пізнавати себе і самовдосконалюватися.
Діагностика сформованості
проектувальних умінь вчителя
Визначається рівень
проектувальних умінь вчителя як середнє арифметичне самооцінки вчителя та
експертної оцінки за балами: 1; 2; 3.
№
|
Категорія відповідних умінь
|
Самооцінка
|
Експертна
оцінка
|
1.
|
Уміння підводити учнів до протиріччя
у вивченні певного поняття чи явища.
|
|
|
2.
|
Уміння організувати самостійну
роботу учнів при знаходженні рішення проблеми.
|
|
|
3.
|
Уміння висувати гіпотези вирішення
визначеної проблеми.
|
|
|
4.
|
Уміння бачити різні шляхи вирішення
певної проблеми.
|
|
|
5.
|
Уміння стимулювати інтерес,
активність, мислення учнів.
|
|
|
6.
|
Уміння сформулювати проблемні
завдання.
|
|
|
7.
|
Уміння застосовувати
науково-дослідницький метод у своїй діяльності.
|
|
|
8.
|
Уміння проводити експеримент.
|
|
|
9.
|
Уміння застосовувати нові
інформаційні технології.
|
|
|
10.
|
Уміння моделювати активну діяльність
учнів.
|
|
|
11.
|
Уміння прогнозувати зміни стану
навчальних досягнень учнів.
|
|
|
12.
|
Уміння вибирати адекватну модель
навчання.
|
|
|
13.
|
Уміння проектувати план навчальної
діяльності.
|
|
|
14.
|
Уміння організовувати роботу груп.
|
|
|
15.
|
Уміння аналізувати свої стереотипи
та змінювати їх.
|
|
|
Обробка результатів:
• низький рівень – 16 – 24
бали;
• середній рівень – 25 – 32 бали;
• достатній рівень – 33 – 40 балів;
• високий рівень – 41 – 48 балів.
Немає коментарів:
Дописати коментар